kilka linków

kilka linków

Postprzez gabi » 8 sie 2005, o 19:37

http://www.funnymathforkids.com--matematyka :idea:

http://pieciek.w.interia.pl//29.htm-METODA BON DEPART (DOBREGO STARTU)
W REHABILITACJI I PROFILAKTYCE :idea:

http://nauka.2p.pl/czytanie/--Nauka czytania dla małych dzieci /Doman/ :idea:

http://www.odn.siedlce.net/pliki_htm/z_ ... niak.htm-Z doświadczeń nauczyciela.. :idea:

http://odn-plock.edu.pl/prv/logopeda/komunikacja.html
--komunikacja alternatywna :idea:


http://www.logopedia-moleda.spec.pl/ cwiczenia logopedyczne :idea:
gabi
Administrator
 
Posty: 58
Dołączył(a): 4 sie 2005, o 23:00

Postprzez olaoska » 8 mar 2006, o 16:52

Ćwiczenia Dennisona - twórcy metody Kinezjologii Edukacyjnej opierają się na podstawach neurofizjologii. Dr Paul Dennison w swoich 20-to letnich badaniach klinicznych udowodnił, iż ruch pobudza duże obszary mózgowe, tworząc nowe połączenia nerwowe które usprawniają pracę obu półkul.

Ćwiczenia te są coraz częściej wykorzystywane przez pedagogów, logopedów i psychologów, ponieważ są niezwykle skuteczne.

Możemy je wykonywać jako ćwiczenia śródlekcyjne, relaksujące, odprężające nie tylko na lekcjach wychowania fizycznego. Stosować je możemy w domu przed odrabianiem lekcji, w trakcie uczenia się, gdy dochodzimy do “martwego punktu” i nie wiemy co dalej, przed i w trakcie egzaminów.

Ćwiczenia wykonujemy pojedynczo lub łączymy w zestawy. Czas wykonywania poszczególnych ćwiczeń to 1-2 minuty. Efekty można zauważyć jeśli poświęci się na ćwiczenia od 5 do 10 minut dziennie. Jednak najlepsze rezultaty osiągnąć można gdy ćwiczy się 1 godzinę dziennie.

Przed ćwiczeniami należy wypić szklankę wody mineralnej niegazowanej.

Ćwiczenia wykonujemy wolno i płynnie.




RUCHY NAPRZEMIENNE.



Ruchy naprzemienne to najważniejsze ćwiczenia gimnastyki mózgu. Prowadzą do poprawy koncentracji i efektywności pracy umysłowej poprzez aktywizację lewej i prawej półkuli mózgowej.

Przykłady:

1. dotykamy prawą dłonią uniesionego lewego kolana i odwrotnie

2. wykonujemy skrętoskłon i dotykamy prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie.

3. wykonujemy skręt w prawo dotykamy prawą dłonią lewej pięty – lewa noga zgięta w kolanie i odwrotnie.




LENIWE ÓSEMKI



Ćwiczenie to poprawia sprawność pisania, pomaga przy egzaminach integrując obie półkule, ćwiczy ruchy gałki ocznej.

Kciukiem skierowanym ku górze prawej ręki kreślimy ósemki. Zawsze zaczynamy kreślić ósemki w lewo w górę, wzrok skierowany jest za kciukiem.

Ćwiczenia wykonujemy prawą i lewą ręką a także obiema rękami które są splecione a kciuki złożone skrzyżnie.




SŁOŃ



Ćwiczenie to poprawia koncentrację i równowagę. Koordynuje przepływ informacji z półkuli prawej do lewej.

Wyciągniętą prawą rękę stroną grzbietową do góry przykładamy do prawego ucha. Kreślimy ósemki patrząc na końce palców prawej ręki nie odrywamy głowy od ramienia. To samo robimy lewą ręką.




KRĄŻENIE SZYJĄ


Ćwiczenie wydłuża mięśnie w obrębie barków i szyi co odblokowuje przepływ krwi do mózgu. Poprawia pamięć, wzmaga matematyczną precyzję.

Wykonujemy skręt głową w prawo i w lewo w tych pozycjach następuje wdech powietrza wypuszczany przy ruchach krążenia głowy w przód.




PUNKTY NA MYŚLENIE



Ćwiczenie ułatwiające wszelkie czynności w których wzrok odgrywa dużą rolę.

Masujemy punkty po obu stronach mostka, poniżej początku obojczyka. Masujemy kciukiem i palcem wskazującym lub środkowym prawej ręki. Lewa dłoń położona jest na pępku, potem zmiana.




ENERGETYCZNE ZIEWANIE



Wpływa na odciągnięcie mózgu, relaks wzroku, pomaga w lepszym komunikowaniu się ze światem zewnętrznym.

Wywołujemy ziewanie szeroko otwartymi ustami, masując mięśnie wokół stawu skroniowo – żuchwowego.




KAPTUREK MYŚLICIELA



Ćwiczenie poprawia słuch i pamięć.

Kilkakrotnie wyciągamy małżowinę uszną i wywijamy je do tyłu, do góry i do dołu.




WYPADY



Ćwiczenia wzmaga koncentrację i pamięć.

Ramiona na biodrach. Prawą noga wykonujemy wypad do przodu, kolana nie wychodzą za czubki palców, ciało przesuwamy w jego kierunku. Powtarzamy kilkakrotnie i zmieniamy stopę.




POZYCJA DENNISONA



Pozycja ta zwiększa dopływ energii do lewej ręki półkuli uzyskuje się poprawę koncentracji, pozycja ta wycisza emocjonalnie, daje relaks i odpręża.

W siadzie zakładamy lewą nogę na prawą, ręce są skrzyżowane na klatce piersiowej, dłonie końcami palców pod pacha, kciuk na zewnątrz.

Nie wiem może komuś się to przyda !!
olaoska
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7 mar 2006, o 00:00
Lokalizacja: CHOJNICE

Postprzez olaoska » 8 mar 2006, o 16:57

jeszcze coś ..
CENTRUM PROMOCJI ORIGINAL PLAY jola@originalplay.pl


"ORIGINAL PLAY"-
"NIEZWYKŁA , NATURALNA , PIERWOTNA ZABAWA"


"Original Play" to odwaga życia z miłością , bycia uprzejmym w relacjach z innymi oraz zachowania poczucia bezpieczeństwa w każdej sytuacji.

"Original Play" propaguje sens poczucia przynależności jako najwspanialszej alternatywy dla ludzkiego lęku i rywalizacji. Zadanie to stanowi drogę do świata, w którym lęk, agresja i przemoc mogą być zamieniane w miłość, uprzejmość i poczucie przynależności.

"Original Play" jest rezultatem 30-letnich badań nad zachowaniami towarzyszącymi zabawie dzieci, dorosłych oraz dzikich zwierząt na całym świecie. Autorem programu Original Play i twórcą tego terminu jest dr O. Fred Donaldson .

"Original Play" uczy jak- bez użycia siły- reagować na agresję, przemoc oraz inne negatywne zachowania, zachowując jednocześnie poczucie własnej wartości i nie naruszając tego poczucia u innych. Pokazuje jak wykorzystać naszą energię dla rozwoju kreatywności, rozwoju osobistego oraz stosunków międzyludzkich, zamiast obawiać się ich i bronić się przed nimi. Pozwala zbudować silne podstawy dla uczenia się. Przygotowuje do efektywnego przyjmowania zmian i adaptowania się do wiecznie zmieniającego się świata.

Nasz stosunek do ludzi oraz otaczającego nas świata ma decydujący wpływ na nasze codzienne życie. Dlatego też "Original Play" można z powodzeniem stosować w wielu dziedzinach życia takich jak: edukacja, rodzina , zdrowie i biznes.

Opierające się na kulturze działania: gra , sport , czy ogólnie rozumiana zabawa i towarzyszące im uczucia zwycięstwa, przegranej, nie stanowią części programu "Original Play". "Naturalna Zabawa" jest procesem fizjologicznym i psychologicznym. Jest to połączenie aspektów poznawczych , emocjonalnych, uczuciowych oraz zmysłowo-ruchowych w procesie uczenia się. Z tego względu, aby w pełni zrozumieć na czym polega "Original Play" nie wystarczy o niej tylko mówić, należy doświadczyć jej samemu, do czego Państwa serdecznie zapraszam i czego z całego serca Państwu życzę.

Oficjalny Przedstawiciel "Original Play" i "The Sanctuary Alliance" w Polsce- mgr Jolanta Graczykowska
olaoska
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7 mar 2006, o 00:00
Lokalizacja: CHOJNICE

Postprzez olaoska » 8 mar 2006, o 17:00

cd do tego co wyżej
Znaczenie naturalnej zabawy w życiu dziecka
Zabawa jest naturalną , dobrowolną i bezinteresowną aktywnością dziecka, w której znajduje ono radość.
Ma ogromne znaczenie dla wszechstronnego rozwoju dziecka. Dzieci uczą się podczas zabawy. Co najważniejsze, podczas zabawy dzieci uczą się, jak się uczyć.

Zabawa jest optymalną relacją interpersonalną dla uczenia się. W zabawie dzieci przyswajają sobie podstawowe uczucia, wartości i umiejętności efektywnego przyjmowania zmian oraz adaptowania się do warunków zmieniającego się świata.

Dzieci, którym stwarzamy możliwość rozwijania się poprzez naturalną zabawę, otrzymują wiele trwałych korzyści.

Zmiany w rozwoju emocjonalnym i w zachowaniu:
-obniżenie poziomu stresu
-redukcja lęków, niepokoju ,uczucia bezradności i bezbronności w trudnych sytuacjach
-redukcja zachowań agresywnych
-zwiększenie poziomu odprężenia, spokoju
-wzbudzanie pozytywnych emocji, radości
-wzrost samooceny
-wzrost elastyczności emocjonalnej, otwartości
-zmniejszenie podatności na zranienia psychiczne
-wzrost umiejętności radzenia sobie ze zmianami i sytuacjami zaskoczenia
-umiejętność rozróżniania dobrego i złego dotyku
-zmniejszenie zachowań obronnych przed dotykiem.

Zmiany w rozwoju społecznym:
-wzrost empatii, współczucia,
-wzrost tolerancji i akceptacji różnic
-wzrost samokontroli
-świadomość możliwości wyboru i umiejętność tworzenia wielu opcji
-wzrost poczucia bezpieczeństwa w relacjach z innymi
-poczucie przynależności do grupy
-łatwość nawiązywania kontaktów z innymi i integrowania się z grupą
-umiejętność współdziałania w grupie
-rozwój niewerbalnych umiejętności komunikowania się.

Zmiany w rozwoju psychofizycznym:
-wzrost efektywności funkcjonowania mózgu
-wzrost postawy poznawczej i twórczej oraz motywacji do uczenia się
-wzrost efektywności uczenia się
-zwiększenie zakresu ruchu i umiejętności ruchowych
-usprawnienie motoryki dużej i precyzyjnej
-wzrost koordynacji, poczucia równowagi, orientacji w przestrzeni i schemacie swojego ciała
-integracja procesów poznawczych, senso-motorycznych i emocjonalnych
-rozwój uniwersalnych umiejętności uczenia się.

Korzyści bio- fizyczne:
-aktywizacja i wzrost skuteczności funkcjonowania systemu immunologicznego, układu krążenia i układu endokrynnego
-aktywizacja sensoryki ( odczuć dotykowych)
-stymulacja sensorycznej deprywacji skóry i mięśni
-aktywizacja kinestetycznej świadomości własnego ciała i jego granic.
olaoska
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7 mar 2006, o 00:00
Lokalizacja: CHOJNICE

Metoda V .Sherbone

Postprzez aneta i arek » 17 mar 2006, o 20:53

Już orientuje sie . Przedstawiam metodę Weroniki Sherbone .
Metoda wspomagająca rozwój, stymulująca,wyrównującaopóznienia rozwojowe. W terapi z dziećmi powinni brać udział rodzice . Metoda ta służy jako pomoc w sytuacjach trudnych, ,zapobiega powsawaniu zaburzeń ,jęśli włą czymy w nią program
- przygotowania dziecka do przedszkola
-przygotowania dziecka do nauki
metoda służy jako sposób osiągania odprężenia

wpływa pozytywnie na rozwój motyryki dużej imałej ( spastyczność i wiotkośc) ,deziała pozytywnie na koncentrację ,uwaę , trenuje funkcje poznawcze.
W swoim programie sherbone wyróżnia - ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała
- ćwiczenia pomagające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa wotoczeniu
-ćwiczenia ułatwiające nawiązywanie kontaktu i współpracyz partnerem i grupą
-ćwiczenia twórcze

Wymienione ćwiczenia mogą występować jako zajęcia indywidualne i jako grupowe

CWICZEBNIA INDYWIDUALNE -POZNANIE WŁASNEGO CIAŁA

1 Leżenie na plecach

2 Leżenie na brzuchu
3
Aneta i Arkadiusz Brzezińscy
aneta i arek
 
Posty: 15
Dołączył(a): 16 mar 2006, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Metoda V .Sherbone

Postprzez aneta i arek » 17 mar 2006, o 21:16

Już orientuje sie . Przedstawiam metodę Weroniki Sherbone .
Metoda wspomagająca rozwój, stymulująca,wyrównującaopóznienia rozwojowe. W terapi z dziećmi powinni brać udział rodzice . Metoda ta służy jako pomoc w sytuacjach trudnych, ,zapobiega powsawaniu zaburzeń ,jęśli włą czymy w nią program
- przygotowania dziecka do przedszkola
-przygotowania dziecka do nauki
metoda służy jako sposób osiągania odprężenia

wpływa pozytywnie na rozwój motyryki dużej imałej ( spastyczność i wiotkośc) ,deziała pozytywnie na koncentrację ,uwaę , trenuje funkcje poznawcze.
W swoim programie sherbone wyróżnia - ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała
- ćwiczenia pomagające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa wotoczeniu
-ćwiczenia ułatwiające nawiązywanie kontaktu i współpracyz partnerem i grupą
-ćwiczenia twórcze

Wymienione ćwiczenia mogą występować jako zajęcia indywidualne i jako grupowe

CWICZEBNIA INDYWIDUALNE -POZNANIE WŁASNEGO CIAŁA

1 Leżenie na plecach

2 Leżenie na brzuchu
3 Ślizganie się w kółko na brzuchu i potem na plecach
4siedząc-przyciąganie kolejno nóg ( ręce oparte wzdłóż boków)
5siedząc- a) kręcenie się w kółko na pośladkach , b) przewrót na plecy
6siedząc- przyciąganie kolan,chowanie głowy ,rozproztowywanie się do pozycji leżącej .
7czołganie się na brzuchu do przodu ,z wyciąganiem i zginaniem na przemian rąk i nóg
8podciąganie kolan do siadu skulnego
9pchanie kolan do siadu prostego
10 w siadzie prostym poklepywanie i rozcieranie kolan
11maszerowanie i bieganie z podnoszeniem wysoko kolan
12 chodzenie i bieganie na sztywnych nogach
13------------------------na miękkich ( gumowych ) nogach
14dotykanie palcami stóp podłogi
15uderzanie piętami o podłogę
16-----------o podłogę całą stopą na przeman szybko ,wolno
17dotykanie łokciami kolan
18 dotykanie prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie
19wytrzeszczanie oczu - małe oczy i duże oczy
20zabawa w miny
21leżenie na plecach
22 turlanie się po podłodze mięśnie naprężone i rozlużnione ( na przemian)
23 leżenie na plecach zrękami wzdłużc c iała (napinanie i rozlużnianie)

POzdrawiam , resztę dopiszę . Aneta Brzezińska.
Aneta i Arkadiusz Brzezińscy
aneta i arek
 
Posty: 15
Dołączył(a): 16 mar 2006, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Metoda V .Sherbone

Postprzez aneta i arek » 21 mar 2006, o 13:45

:-) Cwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie
Należy znać siebie , mieć pewność w działaniu ,nawiązywać kontakt z innymi, Cwiczenia te umożliwiają poznanie otoczenia ,dzięki czemu możemy czuć się swobodnie inie obawiać się go . Jeżeli bowiem nie udaje sie nam korzystać z przestrzennej wolności stajemy się niejako zahamowani , w swoich działaniach , często przestraszeni , niechętni do przeciwstawiania się nowym sytuacjom .
Charakterystyczną cechą tej grupy jest wykonywanie ich na podłodze.
:arrow: Ćwiczenia w parach:
1 jednaosoba robi mostek -opieramy sie na dłoniąch i kolanach grzbiet ku górze ,a druga obchodzi ją na czworakach, przechodz pod, przez , nad dookoła.
2Gruppa tworzy tunel , robąc mostki,-reszta czołga się pod tunelem na plecach ,brzuchu .
Cwiczenia ułatwiające nawiazywanie kontaktu i współpracy z partnerem
Zdobywanie doświadczeń i wymiana doświadczeń podczas sesji ruchowych
Bierny partner jest pod opieką osoby aktywnej
rozwijają koncentracje uwagi, zwracania uwagi na osobę z którą :-D współdziała się aktywnie . To dobra zabawa , towarzyszy śmiech , okrzyki,
,takie reakcje pomagają ujć nagromadzonym emocjom.
Cwiczenia w parach - partner aktywny i partner bierny
1Pozycja siedząca ćwiczący siedzi , opierając sie plecami ,o partnera ,
( nogi ugięte w kolanach)
a)Pcha plecami partnera próbując pokonać opór -zmiana ról
b) pozycja jak wyżej - kładzenie się na przemian plecami partnera z unoszeniem bioder ;-)
2pozycja stojąca (tyłem) ćwiczący delikatnie kładzie się na plecach partnera , a ten stara przyjąć sie częściowo ciężar
3 ciągniecie za kostki ćwiczącego , lężącego na brzuchu lub na plecach
4ciągniecie za przeguby rąk lub łokcie ćwiczącego lężącego na plecach
5 :-) Kołysanie , pozycja siedząca tworzenie fotelika dla ćwiczą cego pasywnego i obejmowanie go łagodnie kołysząc - dla dzieci małych dobre
6 :-) Kołysanie w różnych kierunkach , obejmujemy jedną ręką pertnera
drugą opieramy z tyłu o pdłogę. Opiekujący się musi cały swój ciężar
przenieść na rękę opartą z tyłu .
7 :-) Przyjęcie całego ciężaru ciała partnera: ćwiczący aktywny w klęku podpartm ,pasywny kładzie się dowolnie ( na plecach , brzuchu,wzdłuż i w pprzek ) ,aktywny porusza się po sali w różnych kierunkach.
8prowadzenie ślepca - ćwiczący zamyka oczy i jest oprowadzany ( jest to ćwiczenie trudniejsze niż się wydaje wymaga zaufania do przewodnika
orazzdecydowania i pewności siebie osoby aktywnej )
te ćwiczenia polecam do wykonywania z dzieckiem .
pozdrawiam Aneta Brzezińska . ( dopiszę )
Aneta i Arkadiusz Brzezińscy
aneta i arek
 
Posty: 15
Dołączył(a): 16 mar 2006, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Metody edukacji, terapii

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron